Algemene huurvoorwaarden

Goede afspraken maken goede vrienden! Hieronder vindt u een overzicht van onze huurvoorwaarden. Geen toeters en bellen, gewoon enkele simpele en voor de hand liggende afspraken.

De prijs van uw reservering

  • Op onze website kan u onze prijzen bekijken. Deze zijn louter informatief. Afhankelijk van de vraag en periode kunnen er zich prijswijzigingen voordoen. Onder andere last minute boekingen, of boekingen via derde partijen (bvb Airbnb, booking.com) kunnen afwijken van deze prijszetting.
  • U krijgt van ons, bij boeking via onze website, steeds een mail met de correcte prijszetting. Boekte u via een boekingsplatform (Airbnb, booking,com) dan heeft u daar de juiste prijszetting reeds verkregen.

Bevestiging van boeking (voor boekingen gemaakt via onze website)

  • Van zodra we uw reservering plaatsen, krijgt u van ons een e-mail met de samenvatting van uw boeking alsook de prijszetting. Uw verblijf wordt vanaf dat moment 24u in optie genomen. Deze mail dient u dus binnen de 24u te bevestigen met de gevraagde gegevens (namen en geboortedata gasten) en uw akkoord op de offerte.
  • Binnen de 3 dagen dient het voorschot (=de waarborg) betaald te worden. Hiermee bevestigt u definitief de boeking, de algemene voorwaarden, alsook ons reglement van interne orde. (beide werden toegevoegd aan de mail waarin we uw optie van verblijf bevestigden).
  • Uiterlijk 4 weken voor aanvang van uw verblijf dient u het totale huurbedrag te betalen.
  • Voldoet u niet aan bovenstaande voorwaarden, dan kan uw boeking door ons geannuleerd worden en komt het appartement terug vrij om geboekt te worden door andere potentiële gasten.

De waarborg (= voorschot)

  • De waarborg is onmiddellijk ook het voorschot op uw verblijf. Dit bedrag dient betaald te worden binnen de 3 dagen na reservering. Op die manier wordt uw boeking definitief bevestigd.
  • De waarborg wordt na uw verblijf binnen de 10 werkdagen terugbetaald indien alles in orde was, maar hier gaan we uiteraard van uit 😉. Is dit niet het geval dan krijgt u hiervan binnen de 10 werkdagen een melding en proberen we dit uiteraard eerst samen op te lossen.
  • U bent steeds verantwoordelijk voor de netheid en huisraad van het appartement. U dient steeds bij u vertrek het appartement te stofzuigen en opgeruimd achter te laten. Ook dient u steeds de vaat te doen en deze weg te zetten in de kasten. Alle richtlijnen vindt u in een boekje dat terug te vinden is in het appartement. Wij behouden ons het recht om een vast bedrag af te houden van de waarborg bij niet naleving van deze regels.
  • Eindschoonmaak wordt automatisch in de finale prijszetting bijgerekend. Het is niet mogelijk om deze optie te weigeren. Hygiëne en netheid is onze topprioriteit.
  • Ook het laken- en handdoekenpakket wordt automatisch in de finale prijszetting bijgerekend. Het is niet mogelijk om deze optie te weigeren opnieuw om hygiënische redenen.
  • We hebben ons appartement proberen gezellig te maken. Wij gaan er dan ook van uit dat u alles in dezelfde staat laat staan zoals u het in het begin aangetroffen heeft. In het geval van een tekort dient u dit ons onmiddellijk bij aankomst te melden. Ook hier behouden we ons het recht om een vast bedrag van de waarborg, afhankelijk van de tekortkoming, in te houden.
  • Indien u iets gebroken heeft of schade heeft toegebracht aan het interieur, gelieve dit op aub eerst te melden. We zorgen dan samen voor een oplossing. Afhankelijk van onze gezamenlijke oplossing en de geleden schade, kunnen we een vast bedrag afhouden van de waarborg. Indien de schade groter is dan het bedrag van de waarborg, behouden we ons ook het recht om verdere stappen te ondernemen en de schade te verhalen op de huurder.
  • In het geval van een tekort, dient u ons dus onmiddellijk te contacteren bij aankomst. Onze contactgegevens kan u vinden in onze e-mails alsook op verschillende plaatsen in het appartement.

Annulering van boeking

  • We garanderen een volledige terugbetaling bij annulering tot 5 dagen voor aankomst . Als u minder dan 5 dagen voor aankomst reserveert, krijgt u enkel een volledige terugbetaling wanneer u annuleert binnen de 24 uur na het reserveren. Wacht u langer of komt u niet opdagen, dan krijgt u uiteraard geen terugbetaling.

Over uw verblijf

  • Het reglement van interne orde bevindt zich in een boekje dat u kan vinden in het appartement bij aankomst. Hieronder hebben we echter al de belangrijkste regels even opgesomd.
  • Het is ten strengste verboden om met meer gasten te verblijven dan aangeduid bij reservering. Wenst iemand extra langs te komen en voor een of meerdere nachten te verblijven, dan is dit mogelijk afhankelijk van het maximaal aantal gasten (=4). Breng ons hiervan onmiddellijk op de hoogte aub en we bespreken de voorwaarden. Indien we hier inbreuk op vaststellen, behouden we ons het recht om u onmiddellijk uit het appartement te zetten en een boete/compensatie te vragen.
  • Roken is nergens toegelaten in het gebouw van het appartement, ook niet in de lift, de gangen of onder de dampkap. Roken doet u steeds buiten. Er is een assenbak voorzien op het balkon, gelieve deze te gebruiken.
  • Huisdieren zijn NIET toegelaten behalve in uitzonderlijke gevallen en mits een expliciete bevestiging van ons via mail.
  • Gas, water en elektriciteit zijn in de prijs inbegrepen en komen overeen met een normaal verbruik. Dit verbruik wordt automatisch gemonitord en we behouden ons het recht om in geval van extreem gebruik een vast bedrag van de waarborg in te houden.
  • Lawaai is NIET toegelaten. Tussen 22u en 7u heerst er stilte. Het gebruik van muziekinstrumenten, radio, T.V., e.d. is slechts veroorloofd voor zover dit de andere bewoners van het gebouw niet hindert. Na 22u is het gebruik van huishoudelijke toestellen niet toegelaten.